Review – Android 5.1 Mediaplayer – V88 TV-Box

Home Forum Reviews van producten Review – Android 5.1 Mediaplayer – V88 TV-Box

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #2048
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Introductie:
    Mediaplayers zien we steeds meer voorbij komen en in Nederland is er via de winkels (vooral online) best veel te krijgen. Alleen zijn de prijzen vaak richting de €100, dus dat moet veel goedkoper kunenn. Nou, dat is ook zo. Neem bijvoorbeeld deze V88 TV-Box van Scishion. Dit is een volwaardige Mediaplayer die draait op Android 5.1. Samengevat kan zo’n Mediaplayer eigenlijk alles afspelen wat jij wilt, films, series, muziek, foto’s en ga zo nog maar even door. Dit komt ook omdat Android erop staat, wat nogal wat mogelijkheden geeft. Daarnaast is het natuurlijk fijn dat deze Mediaplayer direct aan de TV wordt gekoppeld, dus je hebt gewoon op een groot beeld een extra computer / smartphone hangen.
    Het wordt helemaal leuk doordat KODI standaard is geïnstalleerd op deze Mediaplayer. KODI geeft de mogelijkheid om direct (zonder apart te hoeven downloaden) films en series af te spelen, eventueel zelfs met Nederlandse ondertiteling als je dat wilt … Dat is ook de reden dat de Mediaplayer zo bekend zijn geworden.

    Specificaties:
    – Android 5.1 incl. Google Play Store
    – Quad-Core Processor @1.5GHz van Rockchip (RK3229)
    – 1GB geheugen / 8 GB opslag (meer dan voldoende om KODI goed te laten werken)
    – Opslag uitbreidbaar door MicroSD of USB Stick- Ondersteund alle talen (incl. NL)
    – WIFI
    – HDMI-aansluiting / LAN-aansluiting / 4x USB / SPDIF / AV
    – Afstandsbediening meegeleverd
    – HDMI-kabel meegeleverd

    Voordelen:
    Er zijn paar grote voordelen te benoemen als het gaat om deze Android Mediaplayer:- Android 5.1 incl. Google Play Store geeft de toegang tot duizenden Apps.
    – Door KODI kun je alles kijken wat je kunt bedenken met één druk op de knop!
    – Met KODI Addons nog veel meer mogelijkheden!!
    – Mooie en easy-2-use interface, zodat je makkelijk de TV-Box kunt bedienen.
    – Volledig geleverd met alle nodige accessoires.
    – Snel genoeg om met gemak FullHD content af te spelen (zeker via LAN).
    – Aansluiten en direct klaar om mee aan de slag te gaan.

    Nadelen:
    Je kunt het geen nadeel noemen, maar toch wel even het benoemen waard.
    Deze Mediaplayer is meer dan snel genoeg om FullHD / 4K content af te spelen. Ik heb wel reacties gehad dat het beeld gaat stotteren. Bij navraag blijkt dan dat de Mediaplayer via WIFI is aangesloten op het internet / netwerk en niet via de kabel (LAN). Dit ligt niet aan de mediaplayer, maar aan de gebruikte verbindingen. Mijn ervaring is toch dat bekabeld een stuk sneller en stabieler is dan WIFI. Daarom is het dus aan te bevelen deze Mediaplayer (en ook alle andere Mediaplayers) aan te sluiten via een netwerkkabel!
    Nog één punt om te benoemen is het ontbreken van een AAN/UIT knop. dit kan wel via Android erin gezet worden, maar dus niet een fysieke knop.

    Samenvatting:
    Dit is een Mediaplayer die met gemak jou voor vele uren kan vermaken. Dit via de Android omgeving en de aanwezigheid van de Google Play Store. Hier gaat de wereld aan games en apps open om lekker groot op de TV te kunnen spelen of gebruiken. Denk hierbij aan Angry Birds of Candy Crush, maar ook aan de Apps zoals Netflix, KrantenApps, nieuwsApps en ga zo maar door. De rest van de tijd kun je zeker kwijt met KODI en de beschikbaarheid van alle films en series, waar je dus geen abonnement voor nodig hebt … Er zijn heel veel extra add-ons te installeren in KODI, maar daarvoor verwijs ik je graag naar Google. Je kunt hierbij denken aan live sport, nieuwste films, tekenfilms, maar ook aan de adult content…

    Voor de prijs voor deze box kun je het haast niet meer laten ….

    Links:
    Hier de directe link naar de SciShion V88 TV-Box

    Afbeeldingen:

    Scishion V88 TV-Box Android 1  Scishion V88 TV-Box Android 1

     

    Video’s:

     

     

    #3150
    L
    Gast

    Wat moet je verder nog doen? Moet er nog iets geïnstalleerd worden? Of kun je meteen kijken? We willen graag films kijken, netflix veel oude films

    #3778
    Marga
    Gast

    Ikbegrijp er niks van kan haast niks kijken kunnen jullie mij helpen hem te instaleren bij voorbaat dank marga

    #3779
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    @Marga, kun je aangeven wat er niet werkt? Ik heb wel wat tips voor je, maar stuur ons dan even een mail op info@gadgetsfromchina.nl

    GrtZ
    Alexander
    GadgetsFromChina

    #3933
    Leroy
    Gast

    Ik heb een v88 voor kerst gekregen en hij werkt prima ik heb alleen een probleempje en dat is dat hij af en toe van kleur veranderd dan is de rode kleur eruit is is aleen nog blauw en groen 😯
    Weet iemand wat ik daar aan kan doen?

    Alvast bedankt

    #3953
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Hoi Leroy,

    Paar mogelijkheden (tenzij die écht kapot is …)
    1. HDMI kabel vervangen
    2. Andere HDMI poort op de TV gebruiken (evt. HDMI switch gebruiken)
    3. Testen op andere TV of je daar hetzelfde probleem hebt
    4. V88 eens volledig resetten (via instellingen terug zetten naar fabrieksinstellingen).

    Ik hoop dat je hier verder mee komt!

    Grt
    Alexander
    GadgetsFromChina

    #4077
    daniel
    Gast

    ik heb het zelfde probleem, als Leroy van tijd tot tijd springt het tv scherm op groen/blauw beeld . andere poort of fabrieks instellingen terug zetten helpt niet
    andere tv is geen optie .
    heb wat gezocht op google en het lijkt een rgb instelling van de display settings te zijn

    deze instelling is bij weergave in te stellen volgens google
    maar het staat er bij mijn instellingen niet tussen

    is er een nieuwere firmware die dit we ondersteund

    huidige firmware is
    V88_RK322X_IMG_10082016_

    #4265
    frans
    Gast

    ik heb het probleem dat de tv box v88 geen verbinding maakt met mijn wifi router maar wel met het wifi modem.
    het modem staat ingesteld op 5ghz en de router is dual band, dus ook 2,4 ghz.
    mijn wifi router is vele malen sterker en sneller dus beter om te streamen. heb met mijn apple tv geen problemen maar krijg deze niet aan de praat.
    is het soms iets dat ik bij instellingen kan veranderen? ook de kodi app ons werken niet wat ik ook doe.
    help mij!

    #4327
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Hoi Frans,

    De V88 ondersteund helaas geen 5Ghz band, alleen de 2.4Ghz. Ik begrijp even niet het verschil tussen jouw wifi modem en wifi router. Ik begrijp dat je, naast je draadloze modem ook nog ergens draadloze router hebt staan voor beter bereik? Als beide gewoon 2.4Ghz aan kunnen (vrijwel altijd, tenzijn ALLEEN 5G aan staat), maar je kunt er niet op één inloggen, dan moet je deze eens even uit zetten en weer aan. Je kunt aan de V88 niet veel veranderen namelijk.

    Je lost alle problemen, ook dat van KODI Add-ons, gelijk op door één netwerkkabel te trekken naar de TV. Daar een swtich neerleggen en dan kun je alle apparaten daar gewoon BEDRAAD inpluggen (TV, V88 Box, Apple TV en evt. versterker en spelcomputers!!!)

    Grt
    Alexander
    GadgetsFromChina

    #4336
    Frans
    Gast

    Het klopt. Heb een router aangeschaft voor beter bereik en deze staat ingesteld op dual band allebei de freq 2,4 en 5 GHz worden uitgezonden. De v88 kan niet op de router tp link archer c7 van Ziggo inloggen terwijl alle andere telefoons tabs en Apple tv dit wel kunnen. Er verschijnt dan de melding authentifaction error, terwijl het wachtwoord correct is ingevoerd. Log ik in op het WiFi Cisco modem dan geen probleem, maar ja dat wil ik niet. De v88 is traag, voelt goedkoop aan en werkt gewoon niet naar behoren.

    #4338
    cor
    Gast

    hallo

    ik kan de scishion v88 4k

    ik sluit hem op de tv aan maar en ik installeert de kodi software maar kan hem niet open

    en ook niet installeren

    ik sluit hem ook aan het hmdl aan via de tv kan niks daar mee

    gr cor

    #4724
    Marten
    Gast

    Dag,

    Ik heb nog een oude tv zonder HDMI. Staat in de keuken (19″ Samsung LE19R7)
    Wel met Scart, AV in, etc.
    Kan ik de AV uit van deze box gebruiken? En hoe is dan de kwaliteit?
    Plaatje van de ingangen: https://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_01_2017/post-49033-0-54889300-1484406145.jpg

    Ik nl een Satelliet schotel, maar kan via een Android App ook de Canal Digitaal kanalen streamen. Dan leg ik dus een netwerk kabel aan naar de keuken icm deze Android tv box.

    Alvast dank voor uw antwoord.

    Marten

    #4771
    Andre
    Gast

    Hallo Marten,

    Er word gebruik gemaakt van 1 van de betere processors (Rockship) en is tevens de goedkoopste box met Android 5.1
    Voor Kodi is 1 gigh intern gehugen ook meer als voldoende.
    Je hoeft de playstore NIET aan te melden.
    Kodi is voorgeprogrammeerd.
    Toen ik het kastje thuis kreeg, werkte het niet.
    Ik heb hem toen even een Factory reset gegeven, en daarna liep het vlekkeloos.
    Deze box zou ik niet gaan gebruiken voor gaming of andere toeters en bellen.
    Dan kan je beter 1 kopen met meer intern geheugen (2gigh)
    Ga niet via Wifi werken, dat is echt een drama.
    Ik heb hem bekabeld via de Lan poort en knal er 300mb doorheen en loopt als een trein.
    Het is niet zo dat als je Kodi aandrukt dat het direct werkt.
    Er zijn nog aardig wat handelingen nodig om bijvoorbeeld Exodus erop te zetten en de boel draaiende.
    Maar dat kan je via Google wel vinden.
    1 ding is zeker, eenmaal werkend, kan Netflix de deur uit.
    Ik kijk bijvoorbeeld Scorpion die op netflix ophoud bij seizoen 1 (Via Kodi 3 seizoenen meer), en dat is met alle series zo.
    Het duurde bij mij ook even, maar na de taal gewijzigd te hebben, ging het redelijk snel.
    Gebruik voor ondertiteling OpenSubtitels.org, de rest werkt voor geen meter.
    Als de titels niet syngroom lopen, pak dan een andere link voor ondertitels of finetune hem door de de ondertitels te syncroniseren.
    Eventuele typfouten zijn gratis, ik typ niet zo handig op de telefoon.

    Nu het antwoord op jou vraag,
    Ja, je kan de box aansluiten op verschillende manieren.
    Via HDMI heb je direct beeld en geluid.
    Als je hem aansluit op andere wijze, dan moet het geluid appart bekabeld worden.
    Dat is enkelt 1 extra snoertje ten opzichte van een HDMI kabel die alle singnalen in 1x doorlaat.

    #4814
    Ruud
    Gast

    Ik heb een V88. Hij werkt prima.
    Maar hoe krijg ik de SPDIF uitgang aangesloten op de digitale ingang van mijn audio versterker.
    De normale SPDIF kabel past niet in de V88 en ook de converter van SPDIF naar Toslink 3,5 mm past niet. Ik heb de leverancier gevraagd welk kabeltje hiervoor nodig is maar zij kunnen het me niet vertellen (of begrijpen de vraag niet)

    #4815
    Ruud
    Gast

    Ik heb een V88. Hij werkt prima.
    Maar hoe krijg ik de SPDIF uitgang aangesloten op de digitale ingang van mijn audio versterker.
    De normale SPDIF kabel past niet in de V88 en ook de converter van SPDIF naar Toslink 3,5 mm past niet. Ik heb de leverancier gevraagd welk kabeltje hiervoor nodig is maar zij kunnen het me niet vertellen (of begrijpen de vraag niet)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Reacties zijn gesloten.