Review – No.1 D5+ Android 5.1 Smartwatch

Home Forum Reviews van producten Review – No.1 D5+ Android 5.1 Smartwatch

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #3684
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    No.1 D5+ SmartwatchIntroductie:
    Afgelopen maand hebben wij de No.1 D5+ Android 5.1 Smartwatch ontvangen van onze leverancier Gearbest om te testen en te reviewen. Deze keer heeft de review wat langer op zich laten wachten, want wilde deze Smartwatch toch eerst even grondig en uitgebreid gebruiken voordat ik er iets over zou gaan schrijven. Ik was al in het bezig van een Smartwatch; de Pebble Classic, dus er is enig vergelijkingsmateriaal (en toch ook weer niet) … De No.1 D5+ is de opvolger van de No.1 D5 en wijkt af doordat de D5+ sneller hardware heeft en een nieuwere versie van Android. De prijs ligt rond de €95 – €100, wat een zeer scherpe prijs is voor een volwaardige Android 5.1 Smartwatch! Hiervoor heb ik ook al eens een ‘niet-Android’ Smartpwatch mogen testen, maar dat is niet te vergelijken! Op deze Smartwatch is gewoon de Google Play Store aanwezig, WIFI en Bluetooth, waardoor je gewoon heel veel kanten op kan met de No.1 D5+. Wat gaaf is om te zien is dat de hardware die in deze Smartwatch zit ook terug komt in volwaardige Smartphones, zoals de 1.3GHz Quad-Core processor, geheugen en opslag!

    Specificaties:
    – Merk: No.1
    – Model: D5+
    – OS: Android 5.1
    – Display: 1.3″ 360x360px Capacitieve touchscreen
    – CPU: MTK6580 Quad-Core @1.3GHz
    – 450mAh accu
    – 1GB  intern geheugen (RAM)
    – 8GB opslagcapaciteit (ROM)
    – WIFI / Bluetooth 4.0 / GPS
    – Google Play Store aanwezig
    – 2G/3G netwerkondersteuning

    Android 4.4 Smartwatch No.1 D5

    Voordelen:
    – Super strak design!
    – Android 5.1 met Google Play Store
    – 1GB geheugen, dus voldoende ruimte voor je APPS
    – 8GB opslag, dus ook genoeg ruimte voor muziek en foto’s
    – De display is erg helder qua kleur, ondanks dat maar een 1.3″ display is
    – Touchscreen werkt erg prettig en reageert goed
    – Automatisch updates / firmware update via de instellingen op Smartwatch, werkt perfect!
    – Keuze uit heel veel verschillende faceplates!
    – Pedometer en hartslagmeter werken SUPER zonder poespas!
    – Door de interne GPS altijd actueel weer op je scherm
    – Heerlijke bediening via de touchscreen
    – Notificaties op de Smartwatch is geweldig. Niet telkens voor elke ‘tril’ je Smartphone hoeven pakken!
    – Werkt met zowel Android Smartphones als met Apple iPhone’s!
    – Zit screensaver extra bij in de verpakking!!
    – Laadt lekker snel op via de aparte docking die erbij zit!
    – De PRIJS ten opzichte van wat je krijgt!!

    Nadelen:
    – App staat niet in de Google Play Store, maar wel duidelijk te downloaden met QR-Code / documentatie
    – Accu gaat max. 2 dagen mee, omdat de Smartwatch wel veel doet!
    – Niet altijd alle info van APPS in beeld door ronde display

    Samenvatting:Android 4.4 Smartwatch No.1 D5
    De No.1 D5+ Smartwatch was één van de leuke producten om te reviewen! Ik las laatste een onderzoek waaruit blijkt dat we tegenwoordig vaker naar onze Smartphone kijken dan naar onze ‘wederhelft’ (man of vrouw). Kijk voor de grap eens tijdens een feestje of als je lekker wat aan het drinken bent in de stad … Smartphones overal!! Niet Goed! De Smartphone geeft natuurlijk duidelijk aan dat het aandacht nodig heeft: biepjes, trilletjes en opgelicht beeldscherm … Met deze No.1 D5+ Smartwatch hoef je niet telkens die grote Smartphone erbij te pakken. Even snel op je horloge kijken en je ziet gelijk of je actie moet ondernemen of dat het weer gewoon een ‘onzinnige’ notificatie is! In dit opzicht werkt een Smartwatch écht goed! Als ik snel een vergelijking maak met mijn Pebble Classic, die ook perfect werkt, dan geef ik toch de vookeur aan de No.1 D5+! Met name door zijn design, wat gewoon strak is en de display die meer dan duidelijk en helder is. Ook het werken met de touchscreen van de D5+ is goed! Daarbij kun je ook met de grote hoeveelheid aan faceplates het uiterlijk van de Smartwatch gewoon aanpassen aan jouw kleding! Leuk is het feit dat er ook faceplates bij zitten die de stappen, hartslag en weer bijhouden en realtime weergeven. No.1 zorgt er ook voor dat de Smartwatch up-2-date blijft. In de tijd dat ik deze Smartwatch heb gebruikt heb ik 3x een nieuwe firmware gekregen, waar ik zeer blij mee was! Ik had problemen met het geluid van de Smartwatch. Zodra de verbinding met de Smartphone even weg wat, begon de D5+ heel hard een geluid te produceren: NIET FIJN! Gelukkig is met de laatste firmware dit probleem opgelost en blijft hij lekker stil, ondanks dat er even geen connectie is met mijn Smartphone. Ik moet erbij zeggen dat ik deze Smartwatch alleen gebruikt heb in combinatie met mijn Smartphone (Op het ogenblik een Cubot Cheetah 2). Ik heb dus niet de mogelijkheid kunnen testen om deze Smartwatch volledig stand-alone te gebruiken; dat kan ook namelijk! Ook heb ik deze Smartwatch niet getest in combinatie met een iPhone.

    Afgezien het feit dat Pebble niet meer bestaat sinds deze week (overgenomen door FitBit :-() blijf ik toch de No.1 D5+ Smartwatch gebruiken vanwege de redenen die ik hierboven al heb genoemd. Dat de accu niet verschrikkelijk lang mee gaat zijn we toch al aan gewend, want de Smartphone ligt ook dagelijks aan de lader, dus liggen ze nu gezellig naast elkaar …! De No.1 D5+ Smartwatch is écht een aanrader als je ook een Smartwatch zoekt die op Android draait.

    Links:
    Hier de directe link naar de No.1 D5+ Android 5.1 Smartwatch.
    Hier een zelf gemaakt filmpje op Youtube van de No.1 D5+ Android 5.1 Smartwatch.

    Afbeeldingen (klik voor grote weergave):

     

     

     

     

     

    Filmpjes:

    #4144
    Rene
    Gast

    Hoi,

    Een leuke review maar jullie vergeten te melden dat het niet mogelijk is om via Bluetooth te bellen en je ontvangt geen meldingen van WhatsApp. Als je hier gebruik van wilt maken moet je een simcard gebruiken.

    Groet

    #4182
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Hoi René,

    Je hebt deels gelijk als het gaat om het bellen en WhatsAppen via de No.1 D5+.
    Je kunt wel degelijk bellen via de D5+, maar het daadwerkelijke gesprek loopt dat wel via de telefoon. Maar via Bluetooth kun je gewoon praten tegen de smartwatch en geluid kun je hier ook uit horen!

    Voor wat betreft WhatsApp kun je inderdaad alleen de berichten zien binnenkomen. Ik krijg op mijn D5+ gewoon de notificatie binnen dat er whatsapp berichten zijn binnen gekomen. Het beantwoorden is niet mogelijk, want daarvoor heb je inderdaad een SIM nodig (om WhatsApp écht op de Smartwatch te installeren).

    Grt
    GadgetsFromChina

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Reacties zijn gesloten.