Review – Memobird G2 thermische printer *FUN*

Home Forum Reviews van producten Review – Memobird G2 thermische printer *FUN*

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #4947
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Memobird G2 photo printerIntroductie:
    We hebben deze keer weer eens wat anders ontvangen van Gearbest. Geen Smartphone of Mediaplayer, maar een draadloze WIFI thermische printer … We kregen de Memobird G2 wireless printer toegestuurd met daarbij de note: ‘Your daughter will love it’! Vooraf kon ik geen enkel beeld krijgen we met deze Memobird G2 zouden kunnen doen, maar toch wel nieuwsgierig. Bij ontvangst kregen wij een klein doosje met daarin een schattig apparaatje, wat inderdaad wel lijkt op een thermische printer. Na wat onderzoek blijkt deze printer op twee verschillende manieren aangestuurd kan worden:

    1. Via het WIFI dat de Memobird G2 zelf uitzendt, waar je met de Smartphone op in kunt loggen
    2. Via jouw eigen bestaande WIFI, waarbij de printer dus in jouw netwerk komt te hangen.

    Voor zover we nu hebben gezien kan de printer alleen gebruikt worden via de Memobird App op jouw Smartphone of Tablet en niet via de PC of laptop.

    De printer werd geleverd met een Chinese stekker, maar met EU-verloopje (gewoon erbij vragen bij de bestelling, dan doet Gearbest die er gratis bij) werk de printer prima. Er zit wel een Engelse handleiding bij voor het gemak. Het blijkt dat de printer altijd eerst via WIFI geconfigureerd moet worden, maar dat wordt duidelijk aangegeven. Het installeren gebeurd helemaal in de Memobird App die je gewoon kunt downloaden door een QR-Code te scannen. Na de installatie van de App moet je een aantal stappen doorlopen. Op zich werkt dit redelijk goed, al zit er soms wel wat chinees doorheen. Mede doordat de App wel chinees is. Even daarop inhakend, de APP is niet moeilijk en de knoppen spreken redelijk voor zich! Dus een cursus Chinees is niet noodzakelijk 🙂

    Memobird G2 photo printerToen we de printer werkend hadden werd deze gelijk ingenomen (inderdaad door de dochter) en sindsdien ook niet weer terug gekregen. Ik verwacht dat ik binnenkort het verzoek krijg om een nieuwe rol thermisch papier te bestellen, omdat de printer zoveel gebruikt wordt! Via de App kun je plaatjes zoeken, zelf posten en dus printen. Ook kun je gewoon een foto maken en deze naar de Memobird G2 sturen. Werkt geweldig en snel! Met andere woorden: iedere afbeelding die je kunt vinden kan je printen met deze thermische printer!

    Bij ons wordt deze printer veel gebruikt voor kleurplaatjes, maar ook veel creatieve dingen die weer gebruikt worden om kaartjes te maken! Super leuk! Je ziet verderop wel de foto’s! Je kunt je dus voorstellen dat je deze printer overal (mits er stroom is) kunt gebruiken, omdat die ook kan werken via zijn eigen WIFI. Hierdoor dus super leuk op vakantie, in de auto of bij vrienden/familie.

    Een andere leuke feature dit we hebben kunnen testen en wat ook geweldig werkt: Je kunt via de Memobird App een bericht versturen. De verstuur je net zoals bijvoorbeeld WhatsApp, maar dan komt jouw bericht direct uit de printer rollen! Zo kun je dus boodschappenlijstjes, TO Do’s en foto’s gewoon direct printen, ook al ben jezelf niet thuis!

    Het papier wat meegeleverd is op rol zit al in de printer. Dit lijkt 100% hetzelfde als dat je hier kunt kopen qua formaat. Dus mogelijk past de standaard rol thermisch papier hier ook gewoon in. De rol heeft een afmeting van 57mm x 50mm. Bij het papier staat ook dat het in de meeste thermische printers past, dus hier is goede hoop!

    Samenvatting: Niet verwacht, maar dit is écht een leuke gadget om thuis te hebben!!

    Specificaties:
    – Memobird G2 thermische printer
    – Cloud en WIFI (local) modus
    – Thermische printer (inkt raakt dus nooit op!!!)
    – Standaard printerrolletjes 57mm x 50 mmMemobird G2 photo printer
    – Werkt via de Memobird App

    Voordelen:
    – Dit is écht een leuke gadget!
    – Werkt makkelijk
    – Thermische printer, dus inkt gaat nooit op!
    – Klik op Print en de afdruk is er al! Snel dus!
    – Kids vinden dit te gek!
    – Goedkope printerrolletjes passen erin
    – Print iedere afbeelding die je wilt!
    – Makkelijk voor je boodschappenlijstje
    – Klein!
    – Werkt ook als je bijvoorbeeld op vakantie bent
    – Kleurplaatjes printen 🙂

    Nadelen:
    – Installatie moet je rustig doorlopen
    – Een groot deel van de Memobird App is Chinees (maar prima te doen)
    – Geen hoge resoltie foto’s die eruit komen (maar dat wist je al)
    – Chinese stekker, dus je moet er even een adapter bij vragen (gratis)
    – Door de FUN gehalte is de printerrol zo op! (of is dat een voordeel???)

    Samenvatting:
    Vooraf hadden we écht het gevoel: wat moeten we hier nou mee? Maar na de installatie en een korte introductie van de App aan de dochter was de printer al snel in gebruik genomen en is zwaar misbruikt! Er zijn bij ons inmiddels honderden afbeelding uit dit printerje komen rollen .. De enige beperking was dat de rol papier op gaat … Heerlijk om te zien: creatieve dingen komen eruit, kleurplaten, domme foto’s, boodschappenlijstjes en ga zo maar door! Dus ondanks de Chinese tekens in de App is deze printer met de bijbhorende App heel goed te gebruiken en kun je een hele hoop plezier aan beleven! Bij ons gaat die in ieder geval niet meer weg  en wij hebben al de opdracht gekregen om nieuwe printerrollen te halen 🙂  Get ONE! *FUN*

    Links:
    Klik HIER voor een directe links naar de Memobird G2 thermische printer. Nu €41 !!
    Klik HIER voor het artikel wat wij eerder publiceerden over de Memobird G2

    Foto’s:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Video’s:

     

     

     

    #6345
    Michel Pieters
    Gast

    Hallo,

    Misschien dat je me kunt helpen, want ik krijg de memobird niet werkend, althans niet met een pos app.
    Ik heb voor mijn bedrijf een pos systeem als app op android en ipads. Ideaal dacht ik als ik nu ook nog een thermische printer kan toe voegen. Op één of andere manier krijg ik niets geprint.

    Mijn telefoon heb ik ( wifi instellingen) ingelogd op de wifi van de memobird en het ip adres als gegeven in de software toegevoegd.

    Ook een gewone print ( foto ) lukt me niet om te printen.

    #6503
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Goedenavond,

    Excuses voor de late reactie. Wij hebben zelf deze thermische printer ook in gebruik, maar niet in combinatie met andere software. Wij gebruiken écht alleen de Memobird App om alles af te drukken. Ik durf ook niet met zekerheid te zeggen of deze printer daar wel geschikt voor is.

    #7184
    SGJules
    Gast

    Is het mogelijk op afstand te printen? Dus vanuit het buitenland? Of moet de printer binnen zelfde WiFi netwerk bereik zijn als de zender?

    #7213
    lois
    Gast

    hi there!
    ik heb de memobird binnen, en vroeg me af waar jij de app hebt gedownload. ik heb een iPhone x en zie de app niet terug in de App Store.
    lois

    #7219
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Hoi,

    Helaas, ik heb zelf Android en ik heb de App gedownload via de QR-code die erbij zat …
    Ik denk niet dat je de App terug zult vinden in de App Store.

    GrtZ
    Alexander
    Gadgets From China

    #7286
    Dirk
    Gast

    Krijg de memobird niet aan de gang! is er iemand die kan helpen?
    liefs via email:

    #7320
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    @SGJules: Ja, je kunt gewoon vanaf afstand printen op deze printer via de APP. Maakt dan dus niet uit waar je bent. Je hoeft NIET in hetzelfde netwerk te zitten als de printer 🙂

    @Dirk: je mag een mail naar ons sturen: info @ gadgetsfromchina PUNT nl

    Grt
    Alexander
    Gadgets From China

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Reacties zijn gesloten.