Review – Android 6.0 Mediaplayer – NexBox A95X

Home Forum Reviews van producten Review – Android 6.0 Mediaplayer – NexBox A95X

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #2075
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Introductie:
    Wederom een review van een Mediaplayer die wij hier zelf hebben kunnen testen en gebruiken. Deze willen we jullie niet onthouden, want deze is net in alle opzichten even anders, maar vooral sneller. Deze Mediaplayer, de NexBox A95X, draait ten eerste op de nieuwste Android 6.0 versie. Daarnaast is de User-Interface net even wat mooier gemaakt dan de overige interfaces die we voorbij hebben zien komen. Verder is de grootte van de NexBox A95x opvallend: deze is namelijk nog veel kleiner dan de reguliere Mediaplayers, namelijk 9,3 cm x 9,3cm x 1,5 cm! De NexBox A95X is ook nog eens voorzien van de nieuwere AmLogic S905 processor die op 2.0GHz draait. De versie die wij getest hebben is de versie met 1GB/8GB intern geheugen en opslag. Er zijn nog 2 andere versies in omloop, namelijk 2GB/8GB en 2GB/16GB. Maar de goedkoopste versie die wij getest hebben is meer dan voldoende!

    Specificaties:
    – Android 6.0 incl. Google Play Store
    – Online Update mogelijk (OTA)
    – Quad-Core Processor @2.0GHz van AmLogic (S905)
    – 1GB geheugen / 8 GB opslag (meer dan voldoende om KODI goed te laten werken)
    – Opslag uitbreidbaar door MicroSD of USB Stick- Ondersteund alle talen (incl. NL)
    – WIFI (B/G/N)
    – HDMI-aansluiting / LAN-aansluiting / 3x USB / SPDIF
    – Afstandsbediening meegeleverd
    – HDMI-kabel meegeleverd

    Voordelen:2016-08-13 17.26.24
    Er zijn paar grote voordelen te benoemen als het gaat om deze Android Mediaplayer:
    Android 6.0 incl. Google Play Store geeft de toegang tot duizenden Apps.
    – Door KODI kun je alles kijken wat je kunt bedenken met één druk op de knop!
    – Met KODI Addons nog veel meer mogelijkheden!!
    – Mooie grafische interface, zodat je makkelijk de TV-Box kunt bedienen.
    – Volledig geleverd met alle nodige accessoires.
    – Snel genoeg om met gemak FullHD content af te spelen (zeker via LAN).
    – Aansluiten en direct klaar om mee aan de slag te gaan.
    – Hele kleine behuizing van 9,3cm x 9,3cm x 1,5cm

    Nadelen:
    Je kunt het geen nadeel noemen, maar toch wel even het benoemen waard.
    Deze Mediaplayer is meer dan snel genoeg om FullHD / 4K content af te spelen. Ik heb wel reacties gehad dat het beeld gaat stotteren. Bij navraag blijkt dan dat de Mediaplayer via WIFI is aangesloten op het internet / netwerk en niet via de kabel (LAN). Dit ligt niet aan de mediaplayer, maar aan de gebruikte verbindingen. Mijn ervaring is toch dat bekabeld een stuk sneller en stabieler is dan WIFI. Daarom is het dus aan te bevelen deze Mediaplayer (en ook alle andere Mediaplayers) aan te sluiten via een netwerkkabel!
    Nog één punt om te benoemen is het ontbreken van een AAN/UIT knop. dit kan wel via Android erin gezet worden, maar dus niet een fysieke knop.

    Samenvatting:
    Dit is een Mediaplayer die met gemak jou voor vele uren kan vermaken. Dit via de Android omgeving en de aanwezigheid van de Google Play Store. Hier gaat de wereld aan games en apps open om lekker groot op de TV te kunnen spelen of gebruiken. Denk hierbij aan Angry Birds of Candy Crush, maar ook aan de Apps zoals Netflix, KrantenApps, nieuwsApps en ga zo maar door. De rest van de tijd kun je zeker kwijt met KODI en de beschikbaarheid van alle films en series, waar je dus geen abonnement voor nodig hebt … Er zijn heel veel extra add-ons te installeren in KODI, maar daarvoor verwijs ik je graag naar Google. Je kunt hierbij denken aan live sport, nieuwste films, tekenfilms, maar ook aan de adult content…

    Voor de prijs voor deze box kun je het haast niet meer laten ….

    Links:
    Hier de directe link naar de Nexbox A95X.
    Hier de link naar het artikel wat al eerder op onze site stond.

    Afbeeldingen:
    Nexbox A95 Mini Android Mediaplayer 1 Nexbox A95 Mini Android Mediaplayer 1

    #2822
    M. Zomerdijk
    Gast

    Ik ben sinds gisteren in het bezit van deze mediaplayer.
    Ik heb alles voor elkaar gekregen maar ik heb één ding wat ik tot nu toe niet heb kunnen oplossen.
    Tijdens het afspelen van een film verspringen de kleuren in een soort blauw/groen/roze.
    Na ongeveer 5 minuten komt het goede beeld weer terug.
    Het kastje is aangesloten op een Philips tv van 6 jaar oud.
    Achter in de tv zit een kaart van Ziggo.
    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
    B.v.d.

    #2884
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Goedemiddag M. Zomerdijk,

    Het fenomeen wat je beschrijft, gebeurd dat altijd of soms? Een mogelijkheid is dat de A95x niet snel genoeg de film kan bufferen en daarom een vertekend beeld geeft. Heb je de A95x aangesloten op internet via WIFI of via een internetkabel? Je zou ook kunnen proberen om dezezelfde film af te spelen, maar dan op 1 kwaliteit lager. (bijv. 720P in plaats van 1080p).

    Mij lijkt dat het niet aan de TV kan liggen en heeft in ieder geval niets te maken met de Ziggo-kaart.

    Suc6.
    Grt
    GadgetsFromChina

    #3151
    Ger
    Gast

    Heb deze A95X box ook gekocht maar krijg hem niet draaiende op mijn smart tv, wat doe ik verkeerd.
    Krijg het menu scherm nog zelfs niet te zien. Bekabelt aangesloten van A95X via lan kabel naar router, hdmi van A95X naar smart tv. Smart tv is aangesloten via wifi.
    Ben hier nu al ruim 3 weken mee bezig, maar nog steeds zonder resultaat.

    #3842
    Raymond
    Gast

    Het kleurverspringen is een philipskwaal!! Ik ben ook op,zoek naar een oplossing. Mijn ziggo horizon gaf dezelfde problemen, heb hier een instelling gewijzigd, naar ben nu op zoek hoe ik deze instelling op mijn mediaspeler kan wijzigen

    #3859
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    Hoi Raymond,

    Wat voor soort instelling zoek je? Je kunt de Ontwikkelaars-Modus activeren in Android, dus ook op de A95X. Mogelijk zitten hier extra mogelijkheden in? Als het aan de philips ligt, is het dan niet een mogelijkheid om er een aparte HDMI-Switch tussen te zetten (kosten paar €) …

    Grt
    Alexander
    GadgetsFromChina

    #5342
    Sandra
    Gast

    Hoi, ik heb ook deze box. Is er een app op mn foon waarmee ik hem kan bedienen.
    En het inloggen bij netflix lukt niet

    #6172
    Sonno
    Gast

    Ik heb deze TV Box een maand of 2 geleden gekocht via GearBest.
    De mijne heeft wel een aan/uitknop. Heb ik dan een andere versie?
    http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_495493.html

    Anyway, ik heb er echt een hoop kuren mee.
    – als ik netflix draai dan loopt de audio niet gelijk met het beeld. Heel raar want bij andere streaming apps loopt het geluid wel gelijk;
    – bij het afspelen van youtube filmpjes maar soms ook van gedownloade bestanden zijn vaak haperingen en glitches zicht- en hoorbaar;
    – soms loopt ie compleet vast, meestal direct na het opstarten;
    – via de erbij aangeschafte airmouse http://www.gearbest.com/air-mouse/pp_594853.html blijven regelmatig knoppen een soort van hangen. De knop blijft niet fysiek hangen aan de tactiele feedback te voelen maar als ik druk op de g bijvoorbeeld dan komen er soms wel 8 stuks in beeld. Gigantisch irritant als je bijvoorbeeld een wachtwoord moet invullen. Ik heb ook de bijgeleverde remote geprobeerd maar die is echt volledig ruk;

    Iemand enig idee of dit normaal is of dat ik misschien een maandochtendproductie heb ontvangen?
    Groet, Sonno

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Reacties zijn gesloten.