Review – 6.0″ Cubot Max met Android 6.0

Home Forum Reviews van producten Review – 6.0″ Cubot Max met Android 6.0

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #3152
    Alexander
    Sleutelbeheerder

    6" Cubot Max Android 6.0 SmartphoneIntroductie:
    Wij hebben van onze leverancier de Cubot Max ontvangen om te testen en reviewen. De Cubot Max is een 6.0″ (dat is 15,24cm doorsnee) Smartphone. Door het formaat noemen ze dit ook wel een ‘Phablet’! De Cubot Max is in drie verschillende kleuren leverbaar en is qua prijs zeer gunstig! Met €116 voor een zeer volwaardige, grote en snelle Smartphone met alles erop en eraan. Met name de 6.0″ display is een genot om op te werken en dingen te doen. Facebook, Twitter, games en alle andere dingen (behalve bellen) is heerlijk. Lekker groot, makkelijk tikken en heel helder, ook qua kleuren! Bij dit formaat kun je denken dat dit wel erg groot is, maar weest gerust, dan went binnen een paar minuten. Kijk nou zelf eens hoe vaak je belt met een Smartphone afgezet tegen alle andere dingen die je er mee doet …. ??!?! Cubot is ook één van die Chinese merken die aardig aan de weg aan het timmeren is en krijgen inmiddels een aardige bekende naam met een aantal hele mooie Smartphones, waaronder de Cubot Max, in het assortiment!

    Specificaties:
    – Merk: Cubot
    – Model: Cubot Max Smartphone / phablet
    – OS: Android 6.0
    – Display: 6.0″ HD touchscreen (1280x720px)
    – CPU: MTK6753 1.3GHz Octa Core
    – 4100mAh accu (dat is groot!)
    – 3GB  intern geheugen (RAM)
    – 32GB opslagcapaciteit (ROM), uitbreidbaar met MicroSD (max 128GB)
    – Dual Band Wifi: 802.11 A/B/G/N
    – Bluetooth 4.0 / GPS / Hotknot
    – Google Play Store aanwezig
    – 2G/3G & 4G netwerkondersteuning
    – 2 Camera’s

    6" Cubot Max Android 6.0 Smartphone
    Voordelen:
    – 6.0″ Display (ja, ik zie dit als voordeel)
    – Nieuwste Android 6.0 met Google Play Store
    – 3GB geheugen, dus voldoende ruimte voor je APPS
    – 32GB opslag, dus ook genoeg ruimte voor muziek en foto’s
    – 4100mAh accu, waardoor je lekker lang de Cubot Max kunt gebruiken
    – Door deze accu kan de Cubot Max dagen lang standby staan!!
    – De display is erg helder qua kleur, ondanks dat het geen Full HD display is
    – Ligt goed in de hand
    – De Camera geeft mooie foto’s @13MP (8.0 échte MP’s)
    – Alle APPS werken veel fijner dan op kleine display
    – Teksten intikken gaat makkelijker met veel minder fouten!
    – De display is vanuit de fabriek reeds voorzien van een screensaver
    – Zit een siliconen back cover gratis bij
    – De PRIJS ten opzichte van wat je krijgt!!

    Nadelen:
    – Voor mensen met kleine handen is 6.0″ wel groot!
    – Achterkant is plastic
    – Ik had deze display wel willen zien in Full HD resolutie
    – Opladen duurt lang door grote accu, maar is daarentegen wel groot!

    Samenvatting:
    Dit is één van de apparaten waar ik redelijk onder de indruk van ben! Ik had verwacht dat ik aan de Cubot Max wel zou kunnen merken dat het een budget telefoon is en dat ook de kwaliteit / snelheid en werking naar deze prijs zou zijn! Nou niet dus! De Cubot Max is gewoon een écht snelle telefoon! De Smartphone voelt, ondanks de plastic achterkant, heel stevig aan. Qua performance is de telefoon goed te noemen. De Octa-Core processor is snel. Ik heb getest met onder andere Real Racing 3 en Scatter Slots, waarbij er geen enkele lag te bekennen is in de gameplay. Met name Real Racing 3 is een zware game. Waar de telefoon ook snel van wordt is de aanwezigheid van Dual-band WIFI. Met gemak heb ik doorvoersnelheden (lees downloadsnelheid) gehaald van 42MB/s, wat vooral merkbaar is bij het downloaden van games en toepassingen uit de Google Play Store. De discussie over het formaat, dat 6.0″ veel te groot zou zijn ben ik inmiddels niet meer zo zeker van. Ja, 6.0″ is groot en ook gelijk een stuk groter dan mijn 5.5″ Umi Touch, maar het voordeel van het grote display is ook wel heel gaaf. Alles is goed leesbaar, klikbaar en inzoombaar. Een game wat je anders eigenlijk alleen op een tablet zou spelen is ook meer dan prima te doen met deze ‘phablet’! De telefoon is op zich redelijk aan het gewicht, maar dat is met name te danken (of te wijten) aan de grote accu die erin zit! Er zijn een paar voordelen: De accu gaat met een volledige lading dagen lang mee (als je hem niet constant gebruikt). En doordat de achterkant van de Cubot Max van plastic is, en dus verwijderbaar, is ook deze accu te vervangen. Dit zie je bij veel nieuwe telefoons niet meer als mogelijkheid. Als de accu defect is, kun je hem dus gewoon vervangen in plaats van een nieuw toestel kopen! Een nadeel van zo’n grote 4100mAh accu is dat het laden niet denderend snel gaat! Om van 0% naar 100% te gaan is die wel een nacht aan het laden …

    Links:
    Hier de directe link naar de Cubot Max 6.0″ Android 6.0 Smartphone.
    Hier de link naar het artikel van deCubot Max wat wij eerder gepubliceerd hebben.
    Hier een zelf gemaakt filmpje op Youtube van de Cubot Max Smartphone/Phablet.

    Afbeeldingen (klik voor grote weergave):

    Cubot Max 6" Android 6.0 SmartphoneCubot Max 6" Android 6.0 SmartphoneCubot Max 6" Android 6.0 Smartphone Cubot Max 6" Android 6.0 Smartphone

    Filmpjes:

     

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Reacties zijn gesloten.