ENGWE EP-2 Pro 2022 Elektrische Fat E-bike uit EU!

We hebben deze ENGWE EP-2 Pro Fat Tire Elektrische fiets al wel eens vaker gepromoot, maar nog nooit een artikel van gemaakt. Waarom? Nou, op de site ziet deze fiets er wel gaaf uit, maar zo zijn er meer van dit soort Fat E-bike fietsen die allemaal wel erg interessant zijn. Waarom dan nu wel een artikel? We hebben deze ENGWE EP-2 Pro gewoon even in real life in Groningen kunnen bekijken. En de fiets is nogal dikker dan dat wij hadden verwacht! Daarom nu dus een artikel …

ENGWE EP-2 Pro Fat Tire eBike

General Brand: ENGWE
Type: MOPPED BIKE
Model: EP-2 PRO 2022
Color: Gray/Black/Orange
Specification Frame:  20″*17.5″ Aluminum Alloy Manual Smooth Welding
Suspension: Alloy Lock-Out Suspension Travel:100MM
Throttle Type: Twist Throttle TZ500-7 48V twist speed control
E-DRIVE: 750W
F-Speed: 25 mph to 30 mph depends on Power
Battery: 48V 13AH
Range: 45 miles to 80 miles depends on riding mode, load, terrain and weather.
Charger: 48V 2A DC
Charging Time: 4 to 5 hours
Display: 4 Inches M5 LCD Dashboard, Waterproof
Freewheel: SHIMANO 7-speed; FD: SHIMANO TX-50 ; RD: SHIMANO RD-YT300
Cassette: CS-M2009, 7S, 14-28T
Brake: Tektro M280, Mechanical Disc Brake, 160mm rotors
Tyre: CST 20″*4.0″60TPI
Chain-wheel: Alloy 46T
Pedal: Aluminum Alloy
Foldable Saddle: sport Seat post
Maximum load: 330lbs
Rider’s height: 5.1-6.5ft
Weight & Size Product Weight: 32KG
Package Weight: 35.9KG
Product Size(L x W x H): 167x167x52cm
Package Size(L x W x H): 143*73*30cm
Package Contents 1 x Electric Bike
1 x Charger
1 x User Manual

ENGWE EP-2 Pro Fat Tire eBike

Een paar zaken vallen gelijk op bij deze fiets. Het betreft een zogenaamde Fat Tire eBike. Kleinere wielen, maar wel een stuk dikker en stoerder. Daarom ook geschikt op vrijwel alle terreinen. Daarnaast is er een sterke 750W motor aan boord met een maximale koppel (trekkracht) van 80Nm! En dat is veel. Verder is de maximale snelheid 35 km/u en is voorzien van 7 versnellingen. Naast de versnellingen zijn er 3 verschillende modi waarin je de fiets kan gebruiken.

  • Pedal Mode – Dit is de gewone, niet elektrisch ondersteunde, manier van fietsen.
  • Pedal Assist Mode – Hier is er elektrische ondersteuning actief. Hiervoor heb je een elektrische fiets 🙂
  • Throttle Mode – Fietsen, maar dan zonder te trappen. Je geeft gas met een handle!

Ander leuk voordeeltje is dat je de fiets kunt opvouwen. Dus ook makkelijke mee te nemen op vakantie in de caravan. Maar deze ENGWE-EP2 Pro past ook gewoon in een kofferbak (nee, geen kofferbakje).

LET OP: We krijgen regelmatig de vraag of dit mag in Nederland (of België). Nou nee, waarschijnlijk niet. In Nederland hoeft de fiets niet geregistreerd te worden. Maar dit moet in België blijkbaar wel. Maar officieel heeft deze fiets een te sterke motor. In NL en BE mag de motor volgens ons maximaal 250W/350W zijn. Deze ENGWE EP-2 Pro heeft 750W motor. Dus officieel mogen ze niet de weg op.

Deze fiets is verkrijgbaar in 3 verschillende kleuren: Zwart, Grijs en mooi opvallen Oranje!

ENGWE EP-2 Pro Fat Tire eBikeAls je reviews gaat zoeken op internet of youtube, dan kom je er al snel achter dat dit een degelijke, stevige en zeer interessant geprijsde Ebike is! Op moment van schrijven is deze ENGWE EP-2 Pro Fat Tire eBike verkrijgbaar uit een EU-warenhuis voor €969. Dit is heel goedkoop als je gaat vergelijken met soortgelijke fietsen hier in NL. De prijs krijg je door de couponcode 7HMQ1DVC te gebruiken op de afrekenpagina. Mocht de code verlopen zijn, laat het ons dan weten. Dan zorgen wij voor een werkende couponcode 🙂

Het voordeel van een EU-warenhuis is waarschijnlijk bekend. Maar het komt erop neer dat je de fiets dan snel thuis hebt en dat je géén risico loopt op extra kosten zoals douanekosten, invoerkosten of BTW.

Klik HIER om de ENGWE EP-2 Pro Fat Tire eBike te bestellen (en meer info)!

Mis niet van onze dagelijkse deals:

2 reacties:

  1. Ik heb er een gekocht via het EU-Warehouse.
    Het grootste probleem: DIV wil deze ebike niet inschrijven! Ik mag er dus niet mee op de openbare weg in Belgie omdat er geen COC beschikbaar is, ondanks de vele emails naar de fabrikant en invoerder.
    Maw een verloren aankoop !!!

    • Hoi Juan VC,

      Dat is wel heel zuur! Dit heeft denk ik te maken met het vermogen van de motor die te hoog is. Ik dacht dat dit (ook voor België) maximaal 250W mag zijn. Maar ik heb ze hier in NL ook al gezien. Hebben jullie voor alle E-bikes een COC nodig? Wij mogen hier in NL veel minder dan in België, maar wij hoeven onze e-Bikes niet te registreren en je mag er gewoon de weg mee op. Dat geldt officieel trouwens niet voor deze, want ook in NL is de motor te sterk en kan de fiets te snel.
      Ik hoop dat je hem dan alsnog goed kunt doorverkopen op Marktplaats of iets dergelijks …

      Grtz
      Alexander
      Gadgets From China

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.